Zapowiedz GP Wegier - IRG Formula 2019

Kolorowy Cyrk F1 nie zwalnia tempa i zaledwie tydzień po emocjonującym GP Niemiec, przenosi się do słonecznych o tej porze roku Węgier, na położony najbliżej polskich granic tor Hungaroring. Ten techniczny obiekt, powstał jeszcze w czasach głębokiej komuny w latach 80-tych XX wieku m.in. za sprawą Węgra Thomasa Rahonyi, który to współpracował przy organizacji GP Brazylii z niejakim Berniem Ecclestonem i namówił go na organizację wyścigu F1 za „żelazną kurtyną”. Bernie długo się nie zastanawiając dopiął umowy z węgierskimi władzami i już 9 miesięcy później, 10 sierpnia 1986 roku rozegrano pierwsze GP Węgier Formuły 1 na Hungaroringu, którego projektantem był Istvan Papp. Pomimo iż ceny biletów jak na owe czasy były astronomiczne - najtańsze wejściówki kosztowały równowartość kilkumiesięcznej średniej pensji mieszkańca Madziar, to inaugurującą rundę i wygraną Nelsona Piqueta oglądało aż 200 000 kibiców, co było niekwestionowanym rekordem popularności aż do GP Australii w 1995 r. w Adelaidzie. Hungaroring położony jest na okalających stolicę Węgier Budapesztu, licznych pagórkach dzięki czemu prawie 80% nitki toru widoczne dla kibiców z trybun (w tym powstałej w 2009 r. specjalnej trybunie „Kubica Grandstand”)

Hungaroring składa się z 14 zakrętów (po równo: 7 w lewo i 7 w prawo) a wąska techniczna nitka toru wije się nieprzerwanie przez 4381 m z zakrętu w zakręt i teoretycznie tylko krótka prosta S/M ze strefą DRS stwarza jakąkolwiek możliwość manewru wyprzedzania. „Wyścigowa procesja” - tak oficjalnie mówi się o tym obiekcie, ale paradoksalnie to właśnie tutaj już nie raz oglądaliśmy najbardziej zacięte pojedynki pomiędzy kierowcami.

 

 

Kluczowy zakręt na torze – T14, ostatni prawy długi zakręt otwierający drogę na prostą startu-mety. Bardzo ważna jest odpowiednia linia przejazdu i dobra trakcja na wyjściu tak aby móc jak najwcześniej skorzystać z pełnej mocy jednostki napędowej. Spora część „niecierpliwych” zawodników spinuje bądź ląduje w bandzie (szczególnie niebezpiecznie robi się tutaj po deszczu).     

Niemniej istotnymi zakrętami na torze są:

- T2 – długi nawrót w lewo (po drugiej strefie DRS), gdzie najczęściej głównie po starcie dochodzi do „przepychanek” pomiędzy kierowcami, na mokrym asfalcie zakręt jest mocno podsterowny (szczeólnie poza suchą nitką toru).

- T4 – szybki lewy zakręt zaczynający drugi sektor. Zbyt odważne wejście powoduje szeroki wyjazd na tarkę na której łatwo obrócić bolid i wylądować w bandzie. Na dojeździe właśnie do tego zakrętu w 2009 r. w kwalifikacjach, brazylijczyk Felipe Massa został uderzony w kask 0,8 kg. sprężyną z bolidu Brawn GP jego rodaka Rubensa Barrichello i zamroczony wbił się z impetem w bandę z opon.

- T11 – prawy szybki zakręt kończący drugi sektor, przejeżdżany z dużą prędkością na 5/6 biegu. Podobnie jak w w/w zakręcie nr 4, wielu zawodników wyjeżdża w tym miejscu dość szeroko na tarkę, która jest bardzo zdradziecka (szczególnie przy mokrych warunkach).     

 

Jak widać, podróżując po Hungaroringu, kierowcy nie mogą narzekać na nudę – spora liczba szybkich, technicznych zakrętów przypomina jazdę kolejką górską co w dużej mierze podoba się większości zawodników, którzy żeby wyprzedzić swojego oponenta w krętych sekcjach, muszą wykazać się nie lada fantazją i umiejętnościami.  Walka o pozycję jak i walka o przetrwanie z samym sobą, to będą murowane atrakcje w tym wyścigu!

 

Emocji nie brakowało również podczas ostatniej rundy naszego simracingowego sezonu IRG Formula 2019 na niemieckim torze Hockenheimtring, gdzie pogoda dopisała a zawodnicy stoczyli wiele pasjonujących pojedynków tworząc udane widowisko, którego powtórkę można zobaczyć pod tym linkiem: https://youtu.be/Vrhi45KMaLg?t=2010

Szczególnie interesująco wyglądał pojedynek Daniela Stepkowskiego z Adrianem Kotem, którzy to pod nieobecność lidera serii Sebastiana Kosmali, starają się zniwelować straty i aktualnie toczą wyrównaną rywalizację o 2 miejsce. Zespołowo na dwóch pierwszych miejscach znajdują się: PRT F1 i Infinity Racing Team, natomiast bardzo ciekawie wygląda rywalizacja o najniższy stopień podium pomiędzy zespołami:  F1 Phenomena, Sweet Force i Friendly F1 Team.

Pełna klasyfikacja generalna IRG Formula 2019: https://irg-world.pl/standings/28

 

W Węgrzech bezbłędnie przejechanie całego dystansu wyścigu z pewnością będzie wymagało znalezienia dobrych ustawień auta oraz sporej koncentracji ze strony kierowców. Kto najlepiej poradzi sobie z tym zadaniem, przekonamy się już w najbliższą niedzielę. Zapowiada nam się kolejne ciekawe widowisko - wszystkim uczestnikom naszej serii życzymy aby opony wystarczyły im na jak najdłużej a i kibiców już teraz zapraszamy na relację na żywo na kanale MotogamesTv o godz. 21:00.

 

Partnerami medialnymi imprezy są :

MotoHighPL,SpeedZonePL,MotogamesTv.

 

GP w liczbach:

Tor: Hungaroring
Długość pętli: 4381 m
Dystans wyścigu: FL + 70 okrążeń [IRG-world: FL + 60]
Liczba zakrętów: 14 (7 w prawo, 7 w lewo)
Szerokość toru: 10 – 15 m
Liczba dohamowań: 11 (5 mocniejszych)
Najdłuższa prosta: 788 m
Dystans z PP do T1: 610 m
Najkrótszy zakręt: 20 m
Najdłuższy zakręt: 400 m
Różnica poziomów: 34,7 m (T3 - 204,2 mnpm – 238,9 mnpm – S/M)
Maksymalna prędkość: ~ 320 km/h (dohamowanie do T1)
Średnia prędkość: ~ 230 km/h
Kluczowy zakręt: T14
Największe przeciążenie: ~4.2 G (T4)
Pełny gaz: ~ 57% okrążenia
Mieszanki dedykowane: miękka/ średnia / twarda
Zużycie opon: wysokie (duża degradacja termiczna)
Zużycie hamulców: wysokie
Poziom chłodzenia: wysoki
Poziom docisku: wysoki
Zużycie paliwa: ~1,57 kg/okr.
Wpływ obciążenia paliwem: ~0,27 s/10 kg
Przewidywana liczba pit-stopów:  1 / 2
Długość pit-lane: 375 m
Przejazd prze pit-lane: 21,3 s
Ilość zmian biegów: ~54/okr.

 

Plan weekendu / Race Weekend:

Sunday - UTC+1 time of the schedule (21:00 in Warsaw)

20:00 Practice session

21:00 Qualify 1 (15 minutes)

21:15 Qualify 2 (10 minutes)

21:30 Warmup (5 minutes)

21:35 Official race (56 Laps) + FL

23:00 Weekend finish

Pre race limit: 50 laps on server

 

Server name:

IRG_Formula#1 (open 24/7)

IRG_Formula#2 (open 24/7)

 

Kategoria: 

Comments

pocisk's picture

Jako uzupełnienie, wersja video dla tych którym nie chce się czytać ;) 

https://youtu.be/h7HvLpsTGLQ